pastorn leve

gårdagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. hade sett fram emot en soft utekväll med så många grymma vänner som möjligt, men så blev icke fallet av olika anledningar. vissa bättre än andra. 3 övergivna själar lämnades åt intet- jag, alex och lina. för vadå? ja det kan man undra. lina blev plötsligt väldigt trött (hehe) och drog sig bakåt. kvar stog jag och alex. haha, men det var soft ändå. vi drillar runt och fick med oss minst 4 saker jag sitter och garvar åt för mig själv just nu. lite hybris, lite vi-har-sluta-nian-supriser och kanske bäst av allt-  vi träffade pastorn! jag såg honom i tidningen för kanske 1 år sedan och plötsligt stog han mitt framför ögonen på mig. en livslevande präst. trodde jag.
-nemen det är ju du!!!! prästen!!!! från tidningen!!!!! äntligen möts vi!
-jag är pastor...... he he - jaa, det var på tiden.

jag och alex dödade väl 40-50 minuter på en pastor inne på blue moon. det var jävligt intressant. alex skötte det mesta av snacket. det funkade bäst så. jag var lite passig och fungerade som en liten back up då hon behövde mig. vi har blivit som ett team hon och jag. det brukar bli sådär- hon tar offensiven och jag defensiven. pastorn tror iaf att moses delade vattnet. det är ju ganska så otroligt 2008. han slöt sig till kristendomen då han var en vilsen själv på 23 bast. vilsna och ensamma- de är då de fångar upp dem. de kan sina trix. jag säger då det. aldrig ska de få fånga upp mig.

jag har svårt att släppa pastorn på blue moon ändå. väldigt fascinerande faktiskt. ideellt arbete fredags nätter på blue moon- absurt eller..... rätt fint? vad vet jag. jag har tänkt tillräckligt på gud, jesus och alla deras bröder idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0