die sonne scheint

igår hade jag tråkigt och kollade runt på lite bloggs. jag insåg plötsligt att de allra flesta har en koolers design o grejer. det har ju inte jag! fandå. hur fasen gör man en sådan? tacksam för all hjälp, då jag måste vara den oteknigaste (eller det kanske inte ens handlar om teknik?) människan ever. hmm..


om jag blev döv, skulle du lära dig teckenspråk för min skull då?
haha jag hade tråkigt (igen) och jag började tänka på vilka kompisar som faktiskt skulle göra det.
jag har några säkra kort, de allra trognaste, meeeen vissa skulle nog dra en fin lögn ala "jag har varit med om en bilolycka och tappat minnet, vem är du?" höhö måste göra mig av med dessa tänkbara objekt så fort som möjligt....


krigar dag igår, jobbade 14-22.15. hade smärtor överallt och knappt någon röst, ändå ska man vara världens trevligaste skapelse till sisådär 897 miljoner kunder man träffar på under den tiden. en liten utmaning, jaja sånna gillar vi! idag är det ännu värre. idag kan jag inte prata. börjar dock inte, som tur är, jobba förrän 17. kanske hinner få igång rösten, dra nå knark eller dylikt som kan hosta upp min ljuva stämma!
det som jag varit så orolig för ett tag nu löste sig bara på ett litet telefonsamtal igår,  det gjorde min dag. som att jag blev född på nytt, eller nåt. jiah! 
fast nu kom jag på att det är personalmöte imorgon, kl 7 på morgonen. det är ju bara sjukt? fast de bjuder på frulle.... alltid nåt!


och imorn händer något stort, för moi- första gräääästräningen! sjukt grymt efterlängtat! för dom som inte spelar fotboll kan det nog jämföras med att få dra sitt första bad i den heta sommarluften.
fast nej.. äääännu bättre! det är nu det börjar på riktigt, denna fotbollssäsong. jag är nog lite nervös. kanske för att jag så gärna vill att det ska gå så fucking bra, vilket det nog inte gör om jag springer runt och tänker sådär.
typiskt mig, tänka för mycket.. som min tyska lärare så snällt upprepar!  sen när blev det dåligt att använda sin hjärna för mycket?



nu blir det här inlägget skapligt långt, men jag kom just på nånting jag funderat över länge nu. jag har varit arg länge för att de har en "18-års gräns" på krogen, varför kan de inte ha en gräns för vilket år man är född istället? jag har tänkt att det är något som sitter kvar sedan lång tid tillbaka. men nu insåg jag något ganska smart; om varje årskull skulle få inträde till krogen f r o m 1 januari  skulle krogen svämmas över. nu kommer dessa bråkiga småglin etappvis. antingen är jag väääldigt smart, eller nedrans efter? jag väljer att tro på det första. mår nog bättre så..! haha

have a nice day ute i solen grabbs and gumms!
(observera att jag valt en kursiv text idag, jag går nog ändå mot framtidens tecken!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0