ratatata

klockan är 8, jag har inte hunnit läsa igenom allt som kommer på provet imorgon, men jag känner mig rätt lugn ändå. det måste vara vädret. det har varit ljust till för typ 5 minuter sedan och det får hjärnan att tro att det är dag. då blir man lugn, för då har man gott om tid. tror man. plus att mörket alltid skrämmer mig.

nationella redovisningen är äntligen avklarad. att bocka av saker o ting är nog det bästa som finns i hela denna vida värld. nu är det bara att kriga med internationell ekonomi. jag har en lång natt att framför mig. och en tidig gryning. räknar med max 4 timmars sömn. provet är på vår första och enda lektion så efter det sticker jag hem och sover. jag har en plan. det känns bra. mindre bra känns det att missa träningen 2 dagar i rad. jag vet att dom inte gillar det. men fan.. inte mycket att göra! ser fram emot matchen på lördag mot triangeln i e-tuna. ser dock inte fram emot att gå upp halv 8 en lördag. jag som hade sett fram emot terrasöppningen imorgon! bläuuha. de som känner mig vet att jag hatar halvdana saker. supa och slåss eller sova gäller för mig. haha jag borde försöka ändra mig lite. men jag tror på ödet och ödet valde inte detta tillfälle för mig.

idag fick jag en nyhet som fortfarande gör mig lycklig, soffis vestling is back in action och ska med till ungern i sommar! först anna och nu soffan. det kan inte bli annat än g r y m t.

i förra inlägget skrev jag ju om anna larsson projektarbete, en hemsida för damfotbllen med bl a debatter. hon bad mig börja skriva något för att få igång en debatt. "visst" tänkte jag och skrev lite.pang pong poff hade jag 17 grabbar emot mig som ville utrota damfotbollen. det finns t o m en klubb på facebook som heter "utrota damfotbollen". på riktigt- ska man skratta eller gråta? jag grät först. sen skratta jag. så grymt omogna varelser det finns. jag hoppas för deras skull att de en dag växer upp. jag borde inta låta sånt här irritera mig. men jag är som jag är.......

förresten. grymt irriterande att vi går miste om en röd dag!!! de bytte ju ut någon dag (vilken nu igen?) mot 6 juni. sammanträffande att vi tar studenten 5 juni!!!! hundra procent att de gjorde detta med flit. ska fan dra till strasbourg o ta upp det här.


Kommentarer
Postat av: Viika

Snubblade in här på din blogg så jag tänkte önska dig en trevlig kväll på samma gång. :)

2008-04-17 @ 20:41:42
URL: http://viika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0