flippflappflopp

gårdagen var en flopp, men tanken var god! jag hade planerat kvällen som mycket lugn, behärskad och kort, då jag skulle infinna mig 9.00 på apalby redo för att lira lite boll. men marren blev plötsligt inställd och min planering med att sova tidigt lockade inte längre. jag drog en varda med mutti och lite pepp-talk hos sannemalm´s innan min tappra vater ställde upp med skjuts till linis. vi chillade lite och letade oss senare vidare till pluto och terrasöppningen. vi ska ju faktiskt ta studenten ihop, jag tyckte vi kunde behöva lite uppvärmning before the big day.

resten var ingen höjdare. men det var kul ändå! haha... men det är på riktigt dags för västerås att fixa en ny krog. katastrof som det är nujuhu. jajajaja nya tag på onsdag då lootroop väntar. flopparna lämnar jag hemmmmmmma


dagens fråga: finns det någon familj, förutom sannemalm´s, som   m a n g l ar    2008?

konversation mellan mig och mutti:
jag: mamma vet du, sannemalm´s dom manglar.
mamma: jaha....... då har dom.... gott om tid.... men... det är fint....

5 minuter senare.
jag: varför manglar inte vi då? (ett nytt försök i att få henne att erkänna "jag orkar inte").
mama: jaa... för det första kanske för att vi inte har en mangel? och sen finns det inte på världskartan att lägga ner tid på det... 

ytterligare 15 minuter senare
jag: men mamma, hur manglar man egentligen?
mama: men du vet ju verkligen ingenting!
jag: jojojo nu kom jag på! man piskar ju så hänger det på en stång?
mama: nej, det är att piska mattor........

haha äsch. jag prioriterar det som prioriteras för stunden (det där lät ju riktigt bra). det som är lite mer aktuellt, med andra ord! ha  ha ha. jag får verkligen mig själv att verka brat-blåst. men det är kul. jag vet ju att jag är smart. he he

min mamma är fan en lyxhustru!! en arbetande lyxhustru. nejdå hon krigar nog mer än de flesta morsor. chef för massa män, det kan ju inte vara det lättaste? hon är den grymmaste jag träffat iaf. haha, konstigt....  men nån gång, då ska jag tammetusan testa att sova på ett manglat lakan. looking forward, mycket interesting. kan man lämna in lakan för "mangling" hos nån tvättfirma förresten? undra om någon gör det.

(all respekt till sannemalm´s, dock! jag var ju tvungen o göra lite research med den nya faktan, hoppas jag att ni förstår:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha en brat-challa

2008-04-19 @ 12:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0