En dag i sänder

Walla blogg!

Jag är lite ledsen. Jag har haft massa inspiration och massa att skriva om veckan som varit, men det har inte blitt av. Bad.

I helgen var jag på bio, maskerad och jobbade en del. Hände ett och annat. Action på Coop. Riktigt kul faktiskt. En turk och en tant började bråka, vi fick ringa jouren. Båda var 1,50 långa. Hehe. Fortsatte ända ut till parkeringen. En kvinna fick epilepsianfall, så vi fick ringa ambulansen. Mindre kul. En på jobbet tog en snattare som snattat för 1800 kronor i sin feta sportbag. Smart kille. Kom dock undan, han var hög och försökte bryta tummen av han i vår personal. Tur att det inte var jag, för min tumme hade verkligen gått av. Denna kille hade redan haft den ur led så många gånger, eller nåt. Det bästa: flera kunder blev vittnen och filmade det hela och inväntade polisen för att visa upp sina material. Haha seriöst, hur kommer man på tanken att dra upp kameran? Visst, ett rån, men en snattare på Coop? Haha, bra gjort i alla fall! Polisen jagade snattaren och fick tag i honom i ett "buskage". Haha. Roligt ord.

Idag har jag kirrat håret på Color. Nöjd för en gångs skull faktiskt. Hallelujaaaah! Fick massa resetips av min frisör och aldrig varit mer taggad än jag är nu. Som hon sa: "åker man inte på en sån här resa missar man något". Känns BRA. Ibland får man ju lite smått ångest, med tanke på hur mycket annat man skulle kunna göra. Men allt är nu som bortblåst. Det är det bästa hon gjort i sitt liv och jag tror jag kommer känna desamma.

Stötte på Amanda på stan och följde henne till Café Tuppen. Drack te från Kenya. Chillade med Malin. Kollade in alla söta cafébesökare. Pratade om livet. Det var soft. Mötte senare upp Kimpa. Gick till Italian bar och åt god sallad och pasta. Träffade pappa som beställde mat där till min födelsedag. Han var söt.

Bra dag. Nu måste jag packa innan jag ska träna och städa. Glider iväg till Italien imorgon bitti. Nicklas lärde mig igår hur man säger hora på italienska, men nu har jag glömt. Tråkigt. Det enda man behöver ju.

CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0