Zürruck

Hittade en roligt jobb jag fick lust att söka!! På Cypern. Det jag egentligen blir sugen på är boendet. Och utmaningen. Mest boendet. Även fast jag bodde med lite retards till människor (lärdom: tyskar är knäppa osv) i alperna saknar jag verkligen att bo sådär. Som en stor familj, fast ändå inte. Så mycket gemensamt för stunden, fast egentligen ingenting. Så olika bakgrunder, så ihoppusslade. Så börja-om-från-noll. Har du en gång upplevt det vill du åt det igen.

Fast nu ska jag ju först till Australien. Nästa vecka, närmare bestämt. Idag kom jag hem från Götet, det var mycket bra, wie immer! Fick inspiration till att skaffa ett eget hem. Har även jobbat mitt sista pass på COOP EXTRA VÄSTERÅS idag. Mest ledsen är jag att jag inte hann säga hejdå till morfar. Min farvoritgubbe nummer ett. Så sjukt söt. Om jag blir sådär gammal och har en gubbe vid min sida får han allt se till att vara lika skön, annars kan han kila vidare till ett äldreboende. Höga krav, efter att ha mött Coopans morfar. Min nummer två såklart. Min riktiga morfar är också söt. Man blev lika glad varje gång av att göra honom glad. Helt varm i hjärtat. Man märkte liksom hur mycket det betydde för honom att få sig en liten pratstund. På fredagarna brukade han ta med sig frugan, eller regeringen som han kallade henne. Annars skickade hon med lottpengar. Alltid samma lotter. Jag fick honom t o m till att prova snabbkassan, haha jag tror han gillade det. Andreas sa att jag måste vara hans favorit. Med det avslutar jag min karriär på Coop med flaggan i topp. Ibland får jag lust att åka till ett pensionärshem och bara prata med massa gamlingar. Göra dem lite glada och få ta del av deras livshistoria. 
 
Alltid lika bra på att hålla mig till ämnet. Nu väntar ett berg av saker på min säng, en obäddad sådan också. Plus kläder överallt och en orörd väska som borde packas upp. Livet är sjukt slitsamt ibland.

Kommentarer
Postat av: Anonym

retards e de va....hmmm...o inte ha mye att ha gemensamt..ska jag ta at mig!!???

2009-11-12 @ 20:45:01
Postat av: L8

Men lilla lilla du, du är ju det största retardet av dem alla :) Det bästa också! Hehe, du vet att du var den enda för mig där borta Anjaleinen! Ich vermisse dich Schatzi

2009-11-14 @ 17:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0