Dienstag

Yahmaaaan!

Jag funderar på att fixa blogspot istället. Jo, jag vet, 100 år försent, men bilderna och allt blir så mycket finare ju. Tåls att tänka på. Först kanske jag ska börja skriva lite oftare.
 
Idag har jag gjort frulle till hela fyra personer. Mycket värt. Två svenskar och två fransmän. Intressant att se vad olika folkslag äter olika saker. Speciellt svenskar är så skrattretande. Jag och Sanna har funnit ett mönster. I början av veckan står de på kö utanför dörren halv 8, hurtiga och dana, förväntansfulla för en mycket "sportig" vecka -"Här skall åkas skidor!!". Denna hurtiga början inkluderar fullkornsbröd, yoghurt med müsli och ägg. Vi har t o m Kalles, så alla blir överlyckliga. Varför åka bort och bryta denna randiga, fina vana? Haha alla ickesvenskar är så roliga "Kaviarr, på tub??" Runt dag fyra börjar denna hurtiga Svensson tröttna. "Vi har ju faktiskt semester", hugger in på sötsakerna och tar lite extra sovmorgon. Denna mönster har vi följt nu, utan undantag. Svenskar, ja, vi är ju för sköna..haha super satan på semestern också, det vi ju alla. Denise, som jobbar här och är tysk blev helt chockad när svenskarna satte igång med "Andra sidan är ni klara" mitt under middagen. Hahaha. Det är även det enda folkslaget som kommit fulla innan middagen börjat, dvs kl halv sju. Bra jobbat ju.

Vi har inte haft någon riktig städerska på cirka två veckor. Men vad gör det, jag och Sanna finns ju här. Jag hatar det verkligen. Men, jag har stått ut med mycket, städning är inget jag tänker falla för..även om det skulle vara skönt, he he.  

 

Kommentarer
Postat av: k

HULKEN MED HATTEN:D:D:D:D:D

2009-03-26 @ 00:10:22
Postat av: hanna

famiiiiiiiiljen! du far mig att langta hem :)

jag ar nog en san dar svensson du beskrev..

jag tror vassan kommer vara fin over sommaren iaf, sen vantar nya aventyr om du bara vill :)

2009-03-27 @ 02:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0