KÖTT FYFAN!

Jag vet inte om detta är normalt, men jag vill inte hem längre. Jag har längtat hem mer eller mindre sedan 25e november, samma dag som jag fick se Alp Art Hotel för första gången. Nu är det mindre än en månad kvar tills jag får sätta min fot i Vässis igen. Då inser jag att jag inte vet vad jag ska göra där. Allt känns så lamt. Kim berättade att allt var sig likt. Har tiden stått stilla i fem månader? Fundersam. Jag längtar som en älg efter att träffa alla grymma hjältar. Men sen då? Alla har sitt. Jobbar. Pojkvännar. Tränar på Friskis. Jag vet inte om jag vill ha mitt där. Känns som att jag varit med om det där i så många år, att det är dags för något nytt. Även fast jag redan varit borta, men detta var inte riktigt riktigt vad jag hade väntat och önskat mig kanske. Fast jag tror ju på ödet, så detta var meningen och jag kommer aldrig någonsin ångra att jag åkte hit. Det har förändrat mig och det är jag glad över. Det kommer kännas sjukt knäppt att komma hem bara. Jag har glömt min portkod? Nej, nu kom jag på den. Ser mitt rum likadant ut? Klart det gör. Fem månder är inte så mycket. Men det känns väldigt långt just nu. Som att jag är borta från den gamla Vässis-världen och inte kommer ta mig in i den igen. Eller kommer jag?

Förvirrad. Men det löser sig.


Kommentarer
Postat av: Ma

Kim har fel, det har skett förändringar. Ny portkod på Hemdalsvägen, ditt rum har uppgraderats på flera punkter (surprise) och coopan har ju infört värsta självbetjäningskassorna, hihi. Som man måste ha glasögon för att klara av...

Säg inte att det inte händer grejer i Västerås, här händer plenty ;-))

2009-03-23 @ 23:05:19
Postat av: L8

ny portkod???? fancolio inte illa!! varför har du inte sagt nåt?? hoppas det är många 5or med?

2009-03-24 @ 12:13:57
Postat av: Ma

Inte en enda 5a, nu heller ;-)

2009-03-24 @ 15:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0