so much better without you

Ganska skön dag! Gick upp så tidigt som klockan åtta och övningskörde med vater. Joggade vidare till jöbbet och jöbbade elva-nitton. Skönt att Kimpa Nackskada var där, lite skönare än de flesta dönickar, ni vet. Dock blev vi myyyycket ilskna vid ett tillfälle. Kimpa blev till och med ursinnig, så till den grad att hon blev högröd i ansiktet. Detta orsakat av två speciella damer. En dag ska jag fanimej ta fast er. Vägrar vara rädd!!! Synd dock att ett sådant fasttagande kanske max skulle ge, jadu en liten knäckemacka på polishuset? Bakum bom och lås vill jag er. Jag har en plan inför nästa gång ni slår till. Sådant här går mig inte förbi mig obehindrat.

Ni vet sånna där tävlingar som pågår i alla butiker? "Varför är just kexchoklad så gott? Motivera med max 20 ord, om varför just du ska vinna en uppblåsbar fågelskrämma". Precis en sån. Jag fick äran att välja en vinnare till en grill. Sjukt snygg var den. Värde 1200 kronor. Gissa hur många bidrag? Fyra ynka. Jag hittade snabbt min favorit -"charmör- favorithumör", nåt.. haha så jag ringde upp denna kvinna. Något överraskad, men mycket glad. Jag blev också glad! Roligaste jobbet måste ju vara att få ringa runt och få göra folk glada? Ska söka mig efter ett sådant.

Nu till det sjuka. Senare under dagen hittade jag en sån där första vinst på chokladhjulet fast med sportlunch. Tydligen också en tävling vi haft. Blev nyfiken på motiveringen så började läsa. Och tror ni då inte fan att samma människa vunnit den också?! Arg blev jag. Har du inget jobb människa? Hehe, mest avundsjuk. Ska börja vara med i varje tävling jag får tag på. Ska bli nya Kicki björn och vinna allt. Få komma med i tidnigen och inte berätta om mina hemliga knep.

Nej. Jag tar nog hellre ett körkort. Lite ångest att jag inte såg chokladen tidigare. Roligare att få göra två människor glada. Men, grattis kära du. Granne och allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0