Listan på allt jag måste göra börjar bli lång

Vart går man en hjärt- och lungräddningskurs? Jag fick plötsligt lite panik. Tänk så hamnar man i en situation där det verkligen hänger på en själv för att rädda en annan människas liv. Kanske en familjemedlem/nära vän. Kanske ett barn! Jag måste verkligen gå en sån. Tror jag. Det skulle kännas bra. Frid i själen, att man kan hjälpa till, om det skulle behövas.  

Såg bara framför mig hur något hemskt hände, typ en trafikolycka och jag var den enda som fanns i närheten, men inte kunde göra något mer än ringa 112, för jag sov när vi lärde oss det där i skolan? Kan du rädda ett liv?

Hemska tanke. Stänga in mig för att inte utsätta mig för något eller gå en kurs? Lite mer Gossip girl på detta så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0