Montag

Idag har det varit en riktig tysk dag. Både på gott och ont. Den började mest ont med ny tyskakurs. Läraren var tysk och pratade bara tyska. Jag grät jättehögt och jättelänge. Inombords alltså. Det var lite jobbigt. Han kunde dock skratta. Men tyska män skrämmer mig. En i min kurs är heltysk också. Jag har ingen aning om varför han valt denna kurs, det mest tänkbara är han trött på att vara sämst på att prata då han försöker lära sig svenska så han ville bara bäst för engångs skull. Jag önskar jag kunde vara glad för hans skull. Tyska varianten av Steve Urkel. Fast han var lite snäll. Viskade det rätta svaret när jag skulle svara på något jag inte fattade ett jota av. Jag grät så mycket att jag inte hade tid med att göra övningarna. Nästa gång kanske jag gör övningarna istället.

Dagen fortsatte i samma tyska anda. Fast bättre. Morgondagen blir nog ganska otysk. Skönt.


Tschüss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0