hörs nästa fredag, då vi är rika och berömda

det finns 2 datum som får mig att se framåt i denna pluggiga uppförsbacke.
10:e oktober- tenta klar och måns, özz, soran och björn på konserthuset med äll!
17:e oktober- LAGFEST! kan bli den bästa någonsin. inte bästa lagfesten alltså, för vi har ju aldrig haft någon förut. om inte en cider i szolnoks centrum räknas.

men tills dess har jag bara tyska i hjärnan. en massa tysk grammatik för att vara korrekt. jag hatar tysk grammatik. så det blir en fin tid att överleva, fram tills nästa fredag. tänkte dela med mig av vissa smaskigheter. jag har alltid trott att det enda man behöver veta om ett verb är att det är något man gör. men icke. för ett verb säger ju egentligen ingenting. jag ska nämligen veta om det är:  transitivt, intransitivt, durativt, perfektivt, ornativt, privativt, inkoativt, ingressivt, faktitivt, kausativt, dimunitivt, interativt eller resultativt. det vet inte ens emma ocklind. allt som emma ocklind inte vet är värdelöst vetande.

jätteöverkörd lotta sandal. jag ville ju bara lära mig prata tyska.


Kommentarer
Postat av: K

Men fan vad overkill, sinnes brorsan!

2008-10-01 @ 13:40:28
Postat av: L8

jag menart! det är därför ingen läser tyska he he he he he :):):):):)

2008-10-01 @ 21:20:31
Postat av: mandiz

men shit? vad har man för användning av det när man bara ska prata liksom? good luck anyway! du klarar't lätt, det vet du.

2008-10-02 @ 17:42:52
Postat av: L8

haha vi får la se, men thanky :)

2008-10-03 @ 23:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0