det regnar klöver

igår drog jag med mig 5 vänner på sex and the city-filmen. jag kände mig manad till att skaffa mig en egen uppfattning, med tanke så mycket man hört om den. från alla möjliga personer också.

men alltså. helt ärligt. den var inte sådär underbaaaaar som alla sagt. men den var ju inte dålig. den innehöll mycket. där har vi det tror jag. för mycket för min del. eller? jag blev lite rastlös i alla fall. 2 timmar och 25 minuters-filmer har iofs aldrig varit något för mig. som sagan om ringen. jag kommer ihåg den första filmen, när jag såg den med bror och mor på bio. dagen efter hade jag ingen aning om vad den handlade om. jag har nog ovanligt dålig koncentrationsförmåga.  fast det visste jag ju redan. hur tränar man upp den? kanske befann jag mig inte i rätt sinnesstämning heller, i andra tankebanor. vad vet jag.

idag regnar det. och vet ni? jag är jättelycklig för det. ibland älskar man ju bara regn. man slipper gå ut. man slipper göra något viktigt. det är som att gud ger en en fri dag. som att han säger att det är okej att inte göra något speciellt. jag tog med mig en kopp te och gul kiwi till sängen och tackade babaji för skapandet av duntäcket och var sådär jättesoftistikerad när jag satte på en film som var sådär lagom djup. då plötsligt alexandra ringde. slut på sinnesstämning. hon hade panic för att hon inte hade gjort nåt på 2 timmar. hon förstår sig inte på gåvor från gud. jag måste lära henne. nu är hon i alla fall på väg hit. hon ville göra något radikalt. jag kunde inte stoppa henne. så var denna dag körd. men vad gör man. kanske regnar det imorgon också.

adios!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0