vi göre igen

imorgon är det rocklunda cupen. om jag skulle säga att jag var lite nervös skulle jag ljuga. jag är svinigt nervös. idag träffades laget för lite försnack. alla fick säga varsin mening om vad som var viktigast imorn. när det var min tur sa min mun tydligen "förvandla nervositeten till positiv energi". jag undrar om det verkligen var jag som sa det. jag visste inte ens att jag var så smart. och som om jag inte hade nog med press på mig själv. nu måste jag uppfylla en till grej också. man kan ju inte inte uppfylla det man själv sa. fan.

idag lyssnade vi på tony berglund i ABB-arena. han skrek mest. men han är modig. 4600 pers. 89% omogna ungdomar att föra fram ett buskap till. inte illa. men jag är fortfarande lika rädd för slagsmål. idag när jag cyklade hem tänkte jag på vad skulle svara på frågan "vilka 3 saker skrämmer dig mest?" jag funderade inte särskilt länge- getingar, mörkret och slagsmål. fast sen kom jag på att slagsmål lät... inte bra. jag är ordpessimist. jag kom på ett bättre ord- knytnävar. det lät inte lika bögigt. och jag är ju svinkool, så det funkar helt enkelt inte. knytnävar låter lurigt. alla förstår inte på engång vilken mes jag är, om jag har tur.


getingar, mörkret och knytnävar. jo, jag skulle klara mig så mycket bättre utan er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0