jörgen då

om 12 dagar börjar min tyskakurs. jag ser fram emot den faktiskt. vissa tycker jag är jätteknäpp för det. men det gör inget. problemet är bara att jag måste börja fixa kursmaterial. jag satt och kollade runt lite på sidor där man kan annonsera om begagnade böcker. en jörgen från västerås hade precis de böcker jag sökte. till en billig penning också. för bra för att vara sant? jag brukar aldrig ha problem med att ringa nya människor. men denna jörgen skrämmer mig lite. bara hans namn. han måste tillhöra en äldre generation? och vad säger man egentligen? ska vi ses utanför h&m klockan 2? sedan stå där och vänta som värsta blinddaten. nervöst vanka fram och tillbaka och med flackande blick stirra runt efter ett möjligt jörgen-objekt. kanske ska man berätta i telefonen vilken färg man kommer ha på sig. för att slippa eventuella missförstånd. kanske inte. sedan måste ju någon ta "är det du som är...."-steget. med tanke på det vill man ju helst komma 2a till platsen. men jag får ju inte glömma att det faktiskt inte handlar om en blinddate. jag ska ju bara köpa en bok av honom. då kanske man bör komma i tid. helvetica.
 
haha detta fick mig att tänka på en gång då jag skulle möta upp några vänner utanför bion. jag satt ensam på en bänk då plötsligt en kille kommer fram till mig och frågar om det är jag som är lisa. än idag ångrar jag mig att jag inte sa "ja". det hade kunnat bli en riktig upplevelse. lura killen hela kvällen att han umgås med lurviga lisa som han så länge haft daglig kontakt med via e-mail. fast nej. jag hade nog inte kunnat levt med det dåliga samvetet. stackars riktiga lisa liksom.

jag berätta för kim om mitt problem. med jörgen alltså. detta var hennes kommentar.


Kim säger:

men asså ingen normal heter jörgen

Kim säger:

du vet han i det där programmet som gick på 5an, vänner och fiender.
Kim säger:

han har förstört namnet för evigt


 här är han. jörgen från vänner och fiender. kommer ni också ihåg honom? en markatta fast man. 


nej, nu ska jag gå och ringa jörgen.  wish me good luck.


Kommentarer
Postat av: LINA

Ja men han blev ju snäll sen? Jörgen i vänner & fiender alltså

2008-08-17 @ 16:34:38
URL: http://lgranlund.blogg.se/
Postat av: L8

blev han? jag kanske hade slutat titta då. fan dags o köpa boxen kanske?

2008-08-17 @ 18:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0