en vanlig onsdag

Det här med blogg..
..blev inte riktigt som jag tänkt mig! har varit en riktigt lam bloggare. men jag satsar på kvalitet istället för kvantitet. hmm kan ju alltid låtsas, hihi..

idag är jag helt ledig från skola = wunderbar! måste dock plugga ändå, såklart.
skolan, äta, plugga, jobba, träna, sova = my life. försöker verkligen planera och utnyttja tid så man hinner med så mycket annat sköj som möjligt. men jag erkänner, i really suck! jag är nog inte född till en planerare, men det är ingen ursäkt, måste jobba på den biten.. stressen av allt som måååste göras tar ofta över och det slutar alltför ofta att man hamnar på msn och inte gör någonting. då jag kunde ha gjort massvis med andra viktiga saker. that´s me! inte bra.. ångest vareviga dag... tror dock inte att jag är ensam?

okej, datorn är en GRYM uppfinning, men inte bara? tänk på hur många barn, ungdomar och vuxna som slösar alldeles för mycket tid vid datorn. då de kunde ha städit sitt rum, pluggat, eller tjänat pengar? fast är det viktiga saker, egentligen? det viktiga måste väl vara att ha roligt, fast kanske inte bara? om man alltid ägnar sig åt de allra roligaste sakerna man kan tänka sig, vad blir då roligt till slut? 
om datorn inte hade funnits, kanske många hade suttit vid tv:n istället? och om den fina apparaten inte kommit till världen kanske vi hade.. byggt lådbil..? eller läst? eller vad gjorde man egentligen när varken dator eller tv fanns? haha.. nu blev jag stum. spelade kort kanske? vad lite jag vet egentligen, måste fråga mormor! 

image3
jag älskar mango

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0