Välkommen till COOP

Pappa, runt 40 år handlar med sin son, ungefär 7 år.

Far och son packar i sina varor då näste kunds varor kommer åkandes på andra sidan bandet.

Sonen, som får syn på ett Lättapaket: Pappa, vad är Lätta?
Pappan: Det är som smör, fast med mindre fett. Eftersom ingen i vår familj har problem med vikten handlar vi inte det.
Sonen: Jaha..

Nästa kund var verkligen enorm, tungviktare. Jag hoppas inte att han hörde. Haha, säger man så till sitt barn?  Inte direkt så att ens smörval har inverkan på ens vikt heller. Skärpning papa. Hahaha dog lite av skratt inombords i alla fall. Vågade knappt titta på the big one.

Kom på en grym affärsidé. När jag var liten gick vi alltid till Konsum på Karlfeldtsplatsen. Då jobbade det massa tanter där. För någon dag sen var jag där för första gången på många år. Överhyllorna var borta, men i övrigt var det sig likt. Samma tanter jobbade där! Och en tjej som gick i min klass på lågstadiet, hennes mamma som alltid också var på Konsum på den tiden var där. Knäppt. Nostalgi. I alla fall, dessa tanter måste varit med om sjukt mycket. De borde skriva en bok med alla sjuka saker som hänt i kassan. Jag kan komma med några fina bidrag. De skulle kunna säga upp sig och flytta till ett varmt land och leva livet, för att jag skulle i alla fall köpa den boken! Haha, så störda saker händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0