life goes on

Nu vill jag göra något nytt!

Vill åka och volontärarbeta i Afrika. Eller jobba i USA, au pair skulle funka. Barn gillar mig ju? Haha, men jag måste kämpa. Kan inte missa våran resa. Och jag har schema hela sommaren på Coopish. Jag lär mig nya saker jag kan skriva på mitt CV, det är bra. Det kommer bli en bra sommar i vässis. Ohja. Nej fyfan, jag kan inte fejka. Haha, men jag ska verkligen försöka! Kanske läsa 1-2 sommarkurser, fast ingen aning om hur jag ska hinna. Sedan måste jag ta det där nedrans körkortet. När jag tagit det finns det inte mycket som kan hålla mig kvar. Jag hoppas verkligen att jag tar det innan min semester i augusti, för då blir det roadtrip. Västkusten, Danmark? Åh, kan bli kuuuuuuuuul. Och snart bär det av till Borlänge och Peacan, ska bli ruligt med tanke på att jag aldrig(?) varit på en festival. Måste bara införskaffa ett guccitält först, måste ju vara grymmast där.

Kanske ska sola nu för första gången sen jag kom hem från alperna? Där solade vi sista två veckorna mest hela tiden. Jag brände mig mer än jag någonsin gjort i Afrika/Asien osv. Solen reflekterade somfan mot snön, då vi solade precis vid pisten, vilket jag såklart inte tänkte på. Hur ofta solar man vid snön liksom? Sjukt sjukt sjukt hur jag såg ut. Tråkigt att vi inte tog någon bild. Lika bra ändå! Fyfan, det var inte roligt. RÖÖÖÖÖÖD, somfan. Lånade Anjas HELtäckande puder, cirkus 17 lager. Haha Denise vid middagen "eeh.. lotta du är lite svettig, vill du ha papper?" Ja ba vad i helvete, hur kan jag inte känna att det rinner svett i mitt ansikte? Går till spegeln, inser att jag har så tjockt lager puder att det översta rann, utan minsta känsel i feyyyan. Sånt som händer.

Måste man ha solskyddsfaktor nu? Jag är vit som ett lakan. Men hellre det, än sola skabbsolarium. Aldrig mer, som det känns nu. Jag hade min period på högstadiet och gymnasiet, framförallt innan studenten. Men nej, skabbigt somfan är vad det är. Sjukt att man betalar för att ligga och svettas ihjäl för att sedan lukta så äckligt att man inte ens klarar av lukten mellan solariumet och vägen till duschen. Och på det invänta en tidig död/en jävligt rynkig 30-årskris. Nein danke!


Mango är tammefan lika gott fortfarande. Tröttnar aldrig. Ska dö med en mango vid min sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0