Barnet på handlarns trapp

Det finns en text som etsat sig fast sedan kära Harry läste upp den en svenskalektion . Den är sjukt envis. Jag är helt säker på att den kommer finnas kvar tills det är dags för mig att hoppa ner i graven. Eller till den dagen mitt minne sviker möjligtvis, men jag hoppas inte jag får vara med om en sådan dag. Här är i alla fall texten. Jag tänkte att den kanske ger efter lite om jag skriver ner den. Fast jag gillar den.

Du har tappat ditt ord och din papperslapp, du barfota barn i livet,
så sitter du åter på handlarns trapp och gråter så övergivet,
vad var det för ord, var det långt eller kort, var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu, förrn vi föser dig bort, du barfota barn i livet.
 
Nils Ferlin

Sjukt glad att vi fick Harry. En grym gubbe in, en markatta ut. Ödet, somfan. Jag har förresten bestämt mig för att bli allmänbildad. Jag börjar med att läsa alla Nils Ferlins dikter nu. Eller så gör jag det imorgon.


Kommentarer
Postat av: K

Lets go fucking kulturella

2008-10-20 @ 21:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0