glühwein

Hola,

hur mår ni? Jag mår lite upp och ner. Min hjärna fattar inte vad som händer just nu, allt går så snabbt, så den hakar upp sig lite då och då, vilket är drygt. Men jag har kommit fram till att det är sådana här saker som gör att hjärnan växer, att man går framåt. Kvar i kassan på coopan går jag inte framåt. Jag förbereder mig nu inför saker som väntar där ute i livet. För nästa gång är min hjärna förberedd. Det känns bra. Fast mest saknar jag m, p och alla mina broshor...

Idag har jag jobbat 6.30-15 och sedan för första gången varit i Innsbruck. Följde med Günther (ja, han heter så), hans 2 döttrar, hans barnbarn och döttrarnas vänner från München till en julmarknad. Det var mysigt. Mycket fin stad, ser fram emot att utforska den mer senare. Jag fick se det där berömda taket av guld (ni är dåliga om ni inte känner till det) och drack även glühwein för första gången, som glögg, fast.. lite mer varmt vin bara. De åt även en knäpp sak, typ langos, eller ett bröd/wienerbröd och man kunde välja mellan süss und  sur, dvs med sylt&grädde eller SURKÅL. Jag nöjde mig med vinet. Blev lite lagom drunken och drog en soft utgång in Innsbruck på egen hand. Eller inte. Kanske nästa gång.. men kan ni tänka er den där saken med surkål? Sjukt äckligt, spydde lite av lukten och tanken. Huvvvva! Hahaha alltså fick en rolig syn av emma ätandes den där grejen. Vet inte om det är roligast med sylt&grädde- jättejätteonyttigt(!) eller surkål, hahaha... du tyckte också det va kul, ellerhur Emma? HAHA eller alex riktigt GLUFFSA i sig den med surkål. Shit skulle betala många kameler för det alltså. hihi förresten jag har ett problem jag tänkte ta upp mig med dig. Kan göra det i bloggen snart så får fleta tycka till. Nu ska jag skriva några mejl och sedan ska jag sova. Japp, klockan är kvart i 9 och det är lördag, men jag ska snart sova! Jag hoppas ni är ute och roar er på annat håll än in da bed iaf, typ..... gränden? hiho, see ya!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ey du håll utkik i mejlen din typ på onsdag, då kommer ditt första VV - Veckans Vässan! Hon den där Kim Lindh informerar om läget i V-town så du inte missar något! Allt från Coop Extras personalrum till Plutos toaletter! Väl mött

2008-11-30 @ 17:47:18
Postat av: L

haha fyfan vad soooft, du är en vän att lita på min lilla gustav!

2008-11-30 @ 21:35:08
Postat av: Emms

varför svara du inte på mitt mejl?:(

2008-12-01 @ 17:03:03
Postat av: Hultan

Gunther. det säger allt lotta. jag vet att ni tog en utgång sen, bara du och han...

2008-12-04 @ 21:20:23
URL: http://hultan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0