Gebirne

Då har jag varit i alperna i ett dygn. Jag gör fortfarande kors i taket för att jag klarade av resan, för jag har verkligen ingen aning om hur det gick till. Det började med att på mitt första plan till Wien satt jag brevid en man som var tvungen att betala för 2 säten, guess why! Han köpte även dubbeluppsättning av maten, dyrt att ha hull 2008. Det jobbigaste var att jag höll på att k(p)issa på mig från starten. Trodde inte det skulle vara något problem att snällt be min granne flytta på sig, men denna size 9000 ville jag verkligen bespara flytten. En sådan flytt skulle inneburit många involverade människor och, jaa.. man vill ju inte vara till besvär. Sedan sov han, när han inte åt. Och man vill ju inte väcka en främling, eller be en främling flytta på sina matlådor från 2 brickor! Så jag valde ett varmt och gött säte. 

Idag var min första arbetsdag. Inga gäster var här inatt så jag fick sovmorgon, sedan skulle jag rensa ut ett gammalt skåp. Det var tusen finsaker där och jag var tvungen att göra en egen låt "full fokus lotta, kom igen, kom igen lotta- full fokus". Alex hatar när jag pratar i 3e person, men detta var ett nödläge. Den där taktiken höll riktigt länge. Ja, riktigt länge, men som alltid inte hela vägen. En glühwein-mugg råkade flyga till Schweden. Tur att bara städerskan såg, hon fick sig ett fniss i alla fall. Jag tänkte för en sekund ta med muggen och gömma den i min resväska, ville inte riskera att Frau Ellinger skulle hitta i soppen, men nej jag tog till ett smartare drag.......... skönt att man blev smart!

Nu ska jag plugga, för jag ska fan lära mig det här jävla skitspråket!!

Kommentarer
Postat av: A

haha alex skrattar

2008-11-27 @ 06:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0