det är frågan

hallllllå bloggen! (värmländsk dialekt) haha (amanda förstår.)

idag är gräset grönt och vädret skönt (rim). men självfallet har inte lorra tid för sådana ytligheter såsom stekning på ballen. no no no. och det har jag o tacka ola hjärpe för. dagens ros till honom!

när jag var som mest nedstämd över att ej få ta del av det fina vädret provade jag studentisarna. det funkade. blev pepp på engång! speciellt den från tjallamallla. jag tackar gud för att du fanns tillgänglig för mig. perfectperfect. efter det drog jag ner till apalby för att möta upp laget och ta lagfoto. det är saffets cup där nere nu och jag fick ett litet lyckorus i hela kroppen. jag kan verkligne inte komma på nåt bättre än en fotbollscup med bra väder, fotbollsbarn, mamma, pappa, mormor, morfar, korvgrillning och partytält till höger och vänster. en riktig fotbollsfest. en sak är då säker: mitt barn ska spela fotboll. jag saknar redan det där som tusan. jag tror dock att tanken på det nu ger mig mer glädje än det i själva verket gjorde då jag faktiskt var med om det... haha.

men det här med vilka sporter ens barn ska gå i: jag har alltid ångrat att jag inte började i en individuell sport också. skönt att bara behöva lita på sig själv. så tennis får det bli om det är en tjej. och hockey om det är en kille. fast det är ju också en lagsport.. haha, men i hockey finns det pengar. och golf. fast golf är långtråkigt. jag kommer aldrig orka följa med på tävlingar.. skönt att kunna utesluta nåt!! fast hm. tänk så föds just mitt barn med värsta golftalanger och så får jag aldrig reda på det? jaja. gymnastik måste ungen gå i vid tidig ålder också, för att få upp den där smidigheten jag har kommer få. haha. handboll skulle funka också. nog om detta..........

när jag kom hem skrapade jag en trisslott jag glömde skrapa igår. jiiiiiiiha jag vann 50 kronor ju! jag kommer då bli en bra affärsman, jag känner när det är rätt läge att slå till. har faktiskt aldrig köpt en trisslott till mig själv förut. haha! frågan är bara nu- ska man gambla och ta två nya eller kan en skön våg som denna inte hålla i sig?  
 

nu ska jag keka jordgubbar med mjölk och kryddpeppar. godare än bali!

Kommentarer
Postat av: Anonym

JORDGUBBBBAR
MJÖÖÖÖÖÖLK
KRYDPEPPPPPARR
YEEEEEEYYY

2008-05-12 @ 11:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0