det gör inget

jag försöker skriva en analys av två dikter. den ena gillar jag skarpt faktiskt. inte likt mig, but thanks to söta harry. grymmaste läraren vill jag lova.

Du har tappat ditt ord
Du har tappat ditt ord och din papperslapp,
du barfotabarn i livet.
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet

Vad var det för ord - var det långt eller kort,
var det väl eller illa skrivet?
Tänk efter nu - förrn vi föser dej bort,
du barfotabarn i livet.

utan rytmen är dikten världelös. det är nog därför jag gillar den kom jag på.

ikväll ska jag kolla på melodifestivalen och snacka skit med hanna jansson. jag tror på ödet. hela veckan har jag tänkt på att höra av mig till henne. har lyckats glömma hela tiden. sen idag tänkte jag "nu lär hon ju bestämt nåt annat. damn" så tittar jag på mobilen och där finns ett meddelande från tösabrallan själv som undrar om jag inte vill busa ikväll! det är ju galet vad glad man kan bli ibland.

haha jag kom på en sak till om pastorn. eller två saker. jag frågade om inte pastorn skulle vara för trött för att orka upp och jobba imorn (läs idag). "men imorn är det ju lördag" säger pastorn då. jag: "jamen du måste väl vara pigg på gudstjänsten?" pastorn: den är ju på söndag..?
damn. jag skulle tagit mig tid till konfirmationen ändå. jag skämms litet.
hahaha och när alex råkade stöta till pastorns vän då hon skulle sätta på sig jackan. "men gud förlåt!!" säger alex då. hans vän säger inget. men pastorn svarar "du är förlåten". det blev nästan lite heligt. som att hon biktat sig. luften blev genast renare.

undra vad den där pastorn tyckte om oss egentligen

Kommentarer
Postat av: awoo

han har meddelat satan att vi är på vg i guess

2008-03-15 @ 20:02:11
Postat av: s.

HAHHAHA

2008-03-15 @ 21:55:30
Postat av: Amanda

hette pastorn JERKER??

2008-03-16 @ 22:13:23
Postat av: L

hmm jag har ingen aning faktiskt! :)

2008-03-16 @ 22:28:26
Postat av: Anonym

yoou cool maan

2008-03-17 @ 21:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0