LONDON e bra barapappapapa

jahapp då var london över. för den här gången. för tillbaka kommer vi. eller, i alla fall jag. sjukt bra stad på alla sätt och vis. det mest positiva var att jag faktiskt ändrade inställning till det britterna. jag hade fått för mig att de va trista och instängda som vi svennejevlar. jag vet inte riktigt varför. kanske har jag inte lika bra minnen från första trippen till london som efter den här. dom är sjukt artiga och trevliga. inte något man är van vid i sverige. då syftar jag framförallt på denna spontana artighet "på gatan". när vi hade tunga väskor erbjöd sig folk från höger och vänster att bära dom. utan en baktanke ens. skulle det kunna hända i sverige? no no no "vad får jag ut av att bära hennes väska?". det här sånt som får mig att vilja fly från svearike illa kvickt. mer kärlek på gatan förfan!

vi gick och gick och gick och gick och gick så nu vill jag aldrig mer gå. jag har aldrig lidit av så mycket sömnbrist som jag gör nu heller tror jag. jag är ju van vid att sova 9 timmar. där borta var vi nöjda om vi kunde klämma in 4 timmars! men det var det vääääääärt.

självklart hittade jag ingen studentklänning. det jag ville hitta mest. men mina ögon kollade i kors och huvudet sprängdes rätt ofta. det är faktiskt sjukligt svårt att kolla på både kläder och studentklänning. så det bär av till sthlm med murris på fredag. vi hade tydligen bestämt det. glömska jag. hon är bra på att leta så hittar jag ingen då är det ment to be att jag inte ska ta studenten. det vore ju iofs lite tråkigt. men livet är hårt.

ikväller är det valborg kom jag på. jag kom också på att valborg var så mysigt när man var liten. man har fortfarande de där busiga minnena från barnsben. då man slängde pinnar i elden, kollade på fyrverkerier, köpte lotter och åt korv. det var verkligen tider! man blir ju så besviken nu när den tiden är förbi.. majbrasan uppe i vattentornsskogen. jiha. det var den bäzta i stan vill jag lova. har de en där i år? jag vill dit! för mig blir det väldigt lugnt i alla fall. ska äta på di spagna med laget och sedan ska jag träffa alla koola brudds. det var länge sen ju! seriepremiär imorn så det blir hellugnt på alla plan för moi. ingen utgång för mig inte. känns som en lättnad nästan. haha, hade nog inte pallat ändå...

nej nu måste jag sova. jätte-jätte-jättelänge. lovely!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0