lökring

vi har så mycket nu så jag får lökringar bara vid tanken. men det är nog just det som är problemt. jag, med många många fler stressar upp oss så jävla lätt. efter skolan skulle jag stanna och plugga lite i kontoret. men jag kunde för allt i världen inte komma på vad jag skulle plugga. vi har väldigt mycket, men jag har rört ihop allt i en jävla guacemoleröra. det är inte speciellt smart. förvärrar ju bara alltihop. jag och calle pratade om vad vi egentligen har och kom på att det inte är så mycket ändå. eller det är i alla fall så sjukt onödigt att stressa upp sig! så från och med nu ska jag skita i att stressa och prioritera och planera. det är fan a och o. efter 18 år har jag kommit till insikt. det känns för jävla bra.

när den här veckan är slut har jag i alla 2 mindre arbeten att tänka på och efter nästa vecka är det nästan lugnt ett tag. det blir underbart. och snart är london här. sen är studenten här. sen är magaluf här. sen är ungern här. sjukt mycket att se fram emot!

idag lyssnade vi på en väldigt intressant debatt mellan MUF och SSU. jag blev smartare efter den. det kändes bra. jag kom på att jag borde bli en bra talare för att komma någonstans här i livet. jag och amanda pratade om att det är rätt sjukt hur människor är helt stensäkra på vilket parti de tillhör. man tycker ju olika om det mesta, men hur alla inom ett parti kan vara så överens om alla samhällsfrågor och allt vad de sysslar med är ju lite konstigt. visst, de finns de som inte är överens inom ett o samma parti. men oftast håller de ju ihop som far och son. det blir nästan som en sekt- att vi människor har ett sådant behov av att tillhöra en grupp och nästan manipulerade. för det är ju ganska givet att de som tillhör MUF inte kan hålla med om miljöpolitiken som SSU står för och tvärtom. det vore ju att vara en förrädare.

Kommentarer
Postat av: Anonym

woowwww

2008-04-10 @ 10:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0