hjalle- dags att pallra sig hem från sovjet nu

skön dag. drog en välförtjänat (enlig mig iaf, och det är ju det som räknas) sovmorgon, pluggade och lunchade hemma. soft dag i skolan, lyssnade bara på några redovisningar och hade matte. det sista nämnda gick bättre än det brukar och fick på så sätt sluta 45 min tidigare. nice att man inte lyckas vara dagens otursbarn every single day....
MEN självklart fick jag inte njuta länge utav den sköna känslan, det dröjde nämligen inte länge förrän min kära vän lina grankott riktigt nöjt berättade för mig om texmexen jag missat, hallelujah....

något som däremot gjorde min dag var mitt snack med hjalle på msn, hon har varit i turklandet i 2 veckor snart. har verkligen känts som sju världskrig. minst. men snart är du här igen= wunderbar!

det var nog meningen att jag skulle få sluta tidigare från matten förresten. när jag går ut från klassrummet ser jag en blind och en oblind person konversera med varandra. precis när jag går förbi dem utbrister den oblinde "vi ses imorn då, eller kanske på MSN ikväll!" den blinde (hade vit käpp och hela köret) svarar glatt "ja, det gör vi!"
haha det lät riktigt kul, dels "vi syns imorn" men framförallt "eller på msn". hur kan en blind sitta framför msn? kim kom med den briljanta idén att han kanske kör endast voice-konversationer, men det kan ju inte stämma? hur ska han kunna se vilka som är online? hur ska han kunna se vem som skriver till honom? haha det där förblir en gåta.. jag hade lust att gå fram och fråga hur han betedde sig. men det kanske hade varit att gå över gränsen? he he

helgen blir lugn. massa jobb och lite fotboll och lite plugg. nuförtiden hänger de flesta på krogen och då finns inte många andra alternativ för oss småglin.. om man vill ta sig in på lagligt sätt, vill säga. blä. det suger ju. men om 1 månad är jag fan mest pepp av alla. sedeså.

gute nacht

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0