1a advent ju

´ho ho 1a advent, redan. rätt sjukt. rätt mysigt. igår chillade jag med susi, kimpa och sarah, kollade på nån film som jag varken vet vad den hette eller handlade om. jag glömde kolla. när jag skulle sova var jag mogen och ställde klockan på 8. men sedan klockan 8 var jag dock inte lika mogen. äsch, 10.00 befann jag mig tammefan hos alex. nyduschad och allt (!) chockade hela familjen sannemalm inklusive satan. vi träffade sådär tidigt för att ta vara på dan. mycket bra initiativ av oss. vi kollade på en skräckis och sunes jul i några timmar. sedan åt vi pannkaka och hann med en snabbis på stan. fan så vi utnyttjade dan alltså :)

jiu jitsun var svinjobbig. en liten rutten lokal i ett industriområde. luktade så mycket svett man bara kan tänka sig. svett från gamla gubbar som inte duschar mellan passen. mmmmm, det började ju bra.
jiu jitsu-mästarna själva inledde passet med att säga "vi har ett litet mål... förra året tränade vi ett herrlag och alla utom 2 spydde". vi var redan nervösa innan och ja... inte fan blev det bättre. sedan sa den kyliga jeveln "de där 2 som inte spydde... de satt på sidan varje gång". haha alla spydde också. soft. jag har fan alltid velat spy efter att ha tränat hårt. då har man ju iaf ett kvitto på att man tagit ut sig (någorlunda..he he he). undra om jag skulle spy på mattan eller hinna öppna fönstret? haha.....spännnnnnande! svinkul var det i alla fall. skönt att höra efteråt också "ni kommer aldrig mer få det så lätt som det va idag" SOFT. vi lärde oss också lite självförsvar. ett trick om man t ex blivit överfallen och ligger ner, om man gör rätt så spelar det ingen roll om gubbfan väger 150 kg. hans armar går a-v. tveksamt om jag själv skulle kunna vara så kylig så jag tänker på hur det där greppet gick till.. men- fyfan vad respekt.


Kommentarer
Postat av: sanna

HAHA

2007-12-02 @ 23:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0